lørdag 29. september 2012

"Gode gjerninger redder verden", sa Bjørnson

Denne uka gjorde jeg en gjerning, som i alle fall jeg ser på som god. I noen dager passer jeg Mack, en sprudlende Cavalier King Charles Spaniel, som holder på å komme seg etter en runde med kennelhoste. Mine hunder har også hatt kennelhoste, sannsynligvis samme "stamme" som Mack. Så hvorfor passe Mack?
Vel, eieren til Mack, min gode venn og kollega Eirin, har lenge ventet på valp. Når Mack fikk kennelhoste en uke før leveringsdato, så ble leveringen utsatt. Så da bor Mack hos meg noen dager til han er frisk.

I dag er andre dagen uten symptomer i det hele tatt. Vi har gått en tur på ca en halvtime, over et jorde (hvor kornet var harvet), gjennom en skog (og han dro mye i selen, ville jo løpe sammen med de to portisene må en skjønne!) før vi gikk hjem igjen. Ingen host. Og har ikke hørt noen host siden heller. Jippi!



Og, Eirin, jeg må si dette: Cavalier er en herlig, liten rase- men det visste du vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar